Saturday, July 18, 2009

Kami dapat ahli keluarga baru..

Hari yang bersejarah nie berlaku pada Hari Jumaat 17 Julai 2009 bersamaan 24 Rajab 1430 Hijrah. Sebelum tu nak cerita sikit apa yang berlaku. Orang rumah telah di masukkan ke wad kenanga 3 di Hospital Sultan Haji Ahmad Temerloh pada petang Khamis pada jam 4.45 petang. Selepas jemput anak pulang dari sekolah , orang rumah telefon mintak bawakan surat ayat – ayat Mathurat dan juga Kad pengenalan kerana lupa nak bawak masa pendaftaran masuk ke wad.
Jam 5.00 pagi ( Jumaat ) Orang rumah telefon . beliau selamat bersalin jam 2.40 pagi dan berada di Wad Kenanga 4 . Syukur Alhamdulillah kami dapat cahaya mata puteri .. Berat dia cuma 2.09 Kg. Selepas subuh kira – kira jam 6.30 pagi saya pun bergegas ke hospital. Bila sampai di sana .. baby tersebut selamat saya azankan dan iqamat.Bila dah selesai saya pun pulang bersama uri atau tembuni untuk di tanam.. Selepas jumaat orang rumah telefon , baby boleh pulang sekiranya sudah kencing dan berak. Saya berdoa mintak boleh pulang petang nie juga.
Pukul 5.00 petang pergi ke rumah ayah dan emak dekat Kg Lubuk Kawah untuk ditanam uri atau tembuni tersebut . Selepas selesai tanam uri atau tembuni tersebut , Orang rumah telefon , boleh keluar wad. Pukul 6.15 sampai kat hospital , selepas semua urusan selesai … baby selamat pulang ke rumah hampir jam 7.00 malam.. Begitulah ceritanya..



Tembuni atau uri yang hendak ditanam







Bersama ibu tercinta..








No comments:

Post a Comment